Nieuwsbrief ABC Gezondheid
uw e-mailadres
Privacybeleid
Schrijf u in op onze nieuwsbrief
   
Enquête
Hoeveel koppen koffie drinkt u dagelijks?
ABC GEZONDHEID - Laatste nieuws
9 juli 2008
Steeds meer volwassenen lijden aan ADHD Volgens verschillende studies van de Wereldgezondheidsorganisatie is het aantal volwassenen, dat lijdt aan ADHD, in de periode 2000-2004 verdubbeld in de geïndustrialiseerde landen. Men keek vooral naar volwassen mannen en vrouwen in de leeftijdsgr ...
Depressies bij veertigers De mens bereikt zijn maximale lichamelijke en geestelijke kracht tussen het 35ste en 45ste levensjaar. Velen stellen in die periode ook vast dat ze hun dromen en plannen, vanuit de tijd dat ze pas waren afgestudeerd, niet zullen kunnen realiseren. ...
Wetenschappers erkennen yoga als remedie tegen hypertensie Stress, angst en negatieve emoties maken mensen ziek. Yoga wordt gezien als één van de meest effectieve manieren om stress te verminderen. De mensen die dit regelmatig doen, staan krachtiger en op een meer positieve manier in dit aardse leven. Ied ...
Cranberry (veenbessen) efficiënt tegen urineweginfecties Veenbessensap of een veenbessenconcentraat onder de vorm van een voedingssupplement (Cran max) is een uitstekend preventief middel tegen cystitis (urineweginfecties). Het middel wordt in de Benelux door steeds meer artsen gebruikt om dergelijke ongem ...
Gebrek aan zonlicht veroorzaakt hartklachten De zon levert gratis vitamine D. Uit een Duitse en Amerikaanse studie blijkt dat steeds meer mannen en vrouwen een chronisch tekort hebben aan vitamine D. Dit zou, volgens de onderzoekers, een van de voornaamste redenen kunnen zijn waarom hart- en va ...
Verkeerslawaai verhoogt de bloeddruk! Volgens een studie van het Imperial College in Londen, waarvan de resultaten werden gepubliceerd in de European Heart Journal, veroorzaakt het wegverkeer een duidelijke stijging van de bloeddruk bij iedereen. De bloeddrukstijging is reeds vast te ste ...
Hongerhormoon kalmeert stress! Mensen die gespannen zijn eten meer. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie volgt 60 procent van de Westerse bevolking deze strategie. Eten heeft een (zeer tijdelijke) rustgevende invloed op angst en stress. We mogen niet vergeten dat eten ook de ee ...
Angst en stress? Doe ontspanningsoefeningen! Uit een zeer recente Italiaanse studie blijkt duidelijk dat eenvoudige ontspanningsoefeningen 'kleine wonderen' kunnen doen bij alle mensen die angstig of gespannen zijn. De wetenschappers analyseerden 19 studies waar 1 231 mensen aan deelnamen. Al ...
Lycopeen, smakelijke bescherming tegen de zon Uit een wetenschappelijke studie blijkt dat mensen, die 55 gram tomatenpuree (5 soeplepels) per dag eten, zich op een natuurlijke wijze beter beschermen tegen de ultraviolette stralen van de zon. Tomatenpuree is rijk aan de antioxidant lycopeen, waar ...
Watermeloen goed voor zwangere vrouwen Toekomstige jonge moeders doen er goed aan om dagelijks een portie watermeloen te eten. Dat helpt om misselijkheid, die dikwijls gepaard gaat met een zwangerschap, tegen te gaan. De watermeloen beschikt - volgens wetenschappers en voedingsexperts - o ...
Vorige 10 artikels